Friday, September 8, 2017

A&W Restaurants Indonesia: Menu Terbaru American Chicken Tenders & Mango Desserts

 A&W Restaurants Indonesia

Tidak ada satupun orang yang tidak menyukai fast food, apalagi A&W Restaurants Indonesia punya. Potongan ayam goreng yang tebal, ice cream yang lembut, atau root beer yang segar selalu menjadi pilihan utama dikala kita bosan dengan makanan yang itu-itu aja. Nah kali ini, A&W Restaurants Indonesia baru saja mengeluarkan menu baru American Chicken Tenders dan Mango Desserts. Sebenarnya buat kamu yang sudah pernah mencicipi Mango Pudding buatan mereka beberapa waktu lalu, pasti ga akan bingung dengan menu baru mereka yang satu ini Karena ini merupakan kesempatan kedua buat kamu untuk menikmatinya lagi.

 Suryo Wiratno

Elizabeth Sundjaja

Pada press release kali ini dua aktor besar dibalik kesuksesan A&W Restaurants Indonesia hadir untuk memperkenalkan menu baru itu. Pertama, Surya Wiratno selaku Product Development and Quality Assurance Manager A&W Restaurants Indonesia menjelaskan bahwa American Chicken Tenders merupakan perpaduan cita rasa dari kelembutan potongan dada ayam yang dibalut dengan tepung renyah dilengkai saus keju gurih sehingga memberikan sensasi premium. Jadi pastinya menu mereka yang satu ini enak banget guys. Kemudian, Elizabeth Sundaja selaku Marketing Manager A&W Restaurants Indonesia menjelaskan bahwa Quick Service Restaurants (QSR) seperti ini akan senantiasa berinovasi dan menu baru kita yang satu ini tentu saja enak banget. Yuk kita buktiin langsung! :)

American Chicken Tenders with Raisin Rice

 American Chicken Tenders with Raisin Rice

Pecinta fast food Tanah Air dapat menikmati sensasi kelembutan dada ayam tanpa tulang yang dibalut dengan tepung renyah dilengkapi dengan saus keju yang creamy beserta raisin rice ala Spanish yang gurih dalam satu piring. Tentu saja menu yang satu ini luar biasa enak, karena disamping kulit ayam yang crispy dan daging yang empuk, saus keju disampingnya juga menambah cita rasa asin gurih yang unik. Namun, raisin ricenya sedikit kering tapi masih terasa berbumbu dan banyak rempah. Overall, 1 paket is worth a try! :)

 American Chicken Tenders with Fries

 American Chicken Tenders with Fries

Personally, aku lebih suka kentang dibandingkan dengan nasi. Karena kentangya itu super garing dan tebal! :) Apalagi pas dicocol ke saus keju itu, super enak guys. Cuman memang rising starnya di menu yang satu ini chicken tender itu sendiri yang empuk dan garing.

 American Chicken Tenders with Waffle

Pilihan terakhir buat American Chicken Tenders itu bisa pake waffle juga. Memang sih waffle sama fried chicken lagi booming banget di Singapore sejak beberapa bulan lalu pas aku masih tinggal disana hampir 2 tahun. Cuman sekarang di Jakarta uda banyak juga salah satunya disini. Yang bikin enak waffle sama saus kejunya jadi kamu boleh dicelup atau disiram aja. Terus perpaduan telur sama dada ayam tepung juga pas banget rasa asin gurih gitu. Boleh dicoba! :)

 Monas Mango Cone

Buat kamu pecinta ice cream, A&W Restaurants Indonesia punya rasa special buat kamu yang terinspirasi dari Monas (Monumen Nasional) yaitu rasa mangga. Manisnya pas ga overpowering the palate dan aku suka texture es krimnya yang ga terlalu banyak susu. Conenya renyah dan bisa kamu nikmatin sampe gigitan terakhir. Cocok buat midweek treats.

 Sundae Mango Coco

Best seller item yaitu Sundae Mango Coco sama Milkshake Mango Coco yang bagus dari segi penampilan dan enak dari segi rasa. Sebenernya terlalu creamy buat aku personal, cuman still enjoyable kok. Saus mangganya yang bikin enak dan taburen nata de coco juga bikin lebih seger. Cuman expect buat less cream aja, but overall taste good as you expected.

 Mango Waffle

Wajib coba! Kalo kamu pecinta makanan manis kaya aku, menu yang satu ini oke banget soalnya manisnya pas dan renyah gitu di lidah. Aku suka potongan buah mangga diatasnya yang bikin tambah seger dan juga es krim vanilla yang soft. Sekali kamu potong dengan garpu, semua komponen jadi satu dan meleleh juga. Enak banget guys! :)

 A&W Restaurants Indonesia

A&W Restaurants Indonesia adalah destinasi paling cocok buat kamu pecinta fast food dan mango dessert yang enak. Semua menu overall satisfying dan comes in jumbo portion padi bisa sharing. Worth a try! :)

A&W Restaurants Indonesia
Jalan Cipete Raya No. 55AB
Nearest area: Cilandak, Kemang, South Jakarta
Operational Hours:
9.00am - 11.00pm (Everyday)
Instagram: @awrestoranid




24 HOURS FOOD & LIFESTYLE DIRECTORY!
Collaboration: aaronhandajani@gmail.com
Snapchat: AaronHandajani

Friday, September 1, 2017

Soto Betawi Afung: Pop-Up Store at PASAR MOI (Until 15 September 2017)

 Soto Betawi Afung

I am Indonesia, and I love local food. Nothing tastes as good as Indonesian food from my perspective, especially when it comes to soto. Soto (re chicken/beef stew) is a lot in Jakarta, and you can find it easily on the side part of the city. But, are you looking for the best one or affordable one? Both words have been applied right here. Perhaps, Soto Betawi Afung is what I mean.

Running for more than 35 years, Soto Betawi Afung has survived the test of time. The recipe flowed over 2 generation and never change but always improve. It has been proven by my parent's statements that surely compared what they taste now and what they feel in the past. "Dagingnya empuk, wanginya enak, dan kuahnya daging banget (the meat is thoroughly tender, the aroma is sweet, and the broth is meaty as well)" - Handajani's Parents. I have a good discussion with the owner of this business called Mr. Henry. He explained that his mother is the one who elevates this business and makes it pretty consistent. He just brings it to the new level of operations perspective with a touch of modernity. Such a pretty solid business idea.

Soto Betawi Afung

 Daging

 Tomat

 Daging

They have three different outlets. But, let me highlight the pop-up store one in PASAR MOI that is lasted until 15 September (pray for longer duration :)). Once you stepped inside the venue, you might see a small kiosk at the corner with two/three staffs await you there. Getting insights, you can see a table full of meat with piping hot soup and melinjo crackers. What captured my attention recently is the beautiful aroma of that broth and live cutting meat show. Also, the crowd itself is unstoppable. More customer comes during lunch time and dinner time. Therefore, I recommend you to come before/after that period.

 Soto Betawi Afung

 Soto Betawi Afung

The choice of meat including beef knuckles, intestines, liver, lung, beef tendon, sirloin, and tenderloin. All of them comes in lovely settings with the freshest display. I love the organs and tenderloin that's juicy and packed with flavor. You can choose either one type of meat or mixed it all of them. For the first timer, mixed all meat together in one bowl is a good idea! 🙂

 Soto Bening

 Soto Bening

Soto Betawi Santan

 Soto Betawi Santan

 Soto Betawi Santan

 Soto Betawi Santan

I never get enough of the coconut milk version of soto called Soto Betawi Santan. Featuring the mixed of meat with a fresh cut of tomatoes and potatoes; bathed in a creamy broth. It's juicy, tender, and fulfilling. I can feel the meat has soaked up the richness of that soup that becomes so tasty on its own while the soup itself is pretty strong and intense in flavor. Paired with steam rice, your perfect dining experience is here.

 Soto Mie Daging

 Soto Mie

 Soto Mie Daging

The second option here is Soto Mie Daging. The main differences between this and the previous item are they didn't use any coconut milk on that broth, so it's clear and just meaty enough for my liking. Taste wise, the soup is packed with a punch that comes from that meat and lovely light as well. The noodle is just beautiful and springy enough that goes well with extra chili if you love too. Just dig in and enjoy! 🙂

For the beverage, since they own a pop-up store only, some canned drinks and mineral water available. Just remember, they are specialized in the main course, not the beverage.

 Soto Betawi Afung

Soto Betawi Afung is one of the legendary Indonesian food in Jakarta. Owning four different outlets (including this pop-up store) show their credibility to satisfy your tummy properly. Taste wise, the Soto Betawi Santan is too good to be true! 🙂

Soto Betawi Afung
Pasar MOI
Kelapa Gading Barat
Nearest area: Sunter, Rawamangun, North Jakarta
RSVP: 087800023864
Operational Hours:
10.00am - 10.00pm (Everyday)
Instagram: @sotoafung




24 HOURS FOOD & LIFESTYLE DIRECTORY!
Collaboration: aaronhandajani@gmail.com
Snapchat: AaronHandajani